We zijn dit jaar begonnen met het delen van onze kennis, gericht op B2B e-commerce. We blikken daarom graag terug op onze top 5 artikelen. Het afgelopen jaar zijn onze teksten goed gelezen. We laten jullie onze top 5 zien en daarnaast 3 door ons geschreven artikelen die wij als heel waardevol voor B2B-webshops achten.

Het delen van kennis

We hebben bij TIG in de loop der jaren veel kennis opgedaan en we voelden ons daarom geroepen om onze kennis te delen. Met personeel dat al jaren bij TIG werkzaam is, is er een grote verscheidenheid aan kennis en knowhow. We kennen veel best practices en zien dagelijks de problemen waar B2B-bedrijven tegen aanlopen. Ook hebben we een ruim partnernetwerk met ieder hun eigen inzichten en kijk op de markt. Het werd dus tijd om wekelijkse artikelen te publiceren. Het TIG marketing-team ging aan de slag met het opstellen van een planning voor de artikelen. Wekelijks kwamen we bij elkaar om te brainstormen over goede onderwerpen. We maakten een planning en de nodige gesprekken met specialisten, zowel binnen TIG als extern, werden gevoerd om de teksten goed uit te werken. En met succes! Met trots lichten wij daarom de volgende vijf artikelen uit die het afgelopen jaar het meest door jullie gelezen zijn!

1. Case: tijd en geld besparen dankzij de interne webshop van Shell

Voor Shell hebben we een hele interessante approach genomen door Magento in te zetten als een veelzijdig voorraadsysteem. Dit biedt vele opties en mogelijkheden zowel op korte als lange termijn. Ben je nog niet bekend met hoe wij dit hebben aangepakt? Lees dan het artikel:

2. Joost Schildwacht vertelt: de nabije toekomst van e-commerce

Een ander artikel dat gretige aftrek heeft gehad, is het artikel waarin onze CEO, Joost Schildwacht, vooruitblikt op toekomst van B2B e-commerce. Met zijn interessante perspectieven zijn wij erg benieuwd naar hoe de toekomst van B2B e-commerce zal uitpakken.

3. Top 7 optimalisatietips 

De wereld is in 2020 behoorlijk veranderd. Niet gek dat steeds meer bedrijven hun webshop willen verbeteren. Daarom hebben we 7 praktische optimalisatie tips opgesteld. Heb jij al gekeken of jij ze al toepast?

4. Het beste moment om digitaal te transformeren is nu

Met dit artikel luidde wij de start van onze contentbibliotheek in. Ook was het erg passend in de beginfase van het thuiswerken. Dit keer vertellen we je waarom nu het beste moment is om digitaal te transformeren. Ontdek ook hoe jij tijd bespaart binnen jouw B2B commerce en lees ons artikel. Hebben we gelijk gehad?

5. Wat kunnen B2B-webshops van B2C-webshops leren?

De wereld van de B2C-webshops staat niet stil. Met de jarenlange ervaringen van TIG is er ook veel ervaring opgedaan in de B2C-sector. TIG heeft zelfs meerdere webshops in bezit gehad. Met al deze ervaring zien wij veel aanknopingspunten voor B2B-webshops. De concurrentie is enorm en bedrijven moeten wel mee om je bestaansrecht te blijven houden. Bij B2B lijkt dit minder van belang, maar vergis je niet… voor je het weet ben je net een boiling frog. Lees daarom wat jij als B2B-shop kunt leren van de B2C-webshops.

Extra leestips

We willen niet slechts vijf artikelen met je delen, als we er zó ontzettend veel hebben geschreven waar we trots op zijn. Daarom geven we je nog eens drie extra artikelen, waarvan wij denken dat ze de moeite waard zijn om eens te lezen vooral als je op zoek bent naar optimalisaties van jouw B2B-webshop.

1. Hoe koppel je jouw producten en inventory aan Magento?

We zijn natuurlijk een developmentbureau en we weten dus aardig wat van de technische zaken die met een webshop te maken hebben. Producten zijn de leidraad van iedere webshop. Maar heb jij al nagedacht hoe je dit kunt koppelen aan Magento? Hoe koppel je bijvoorbeeld jouw producten en inventory aan Magento? Lees het in ons artikel.

2. Hoe ziet B2B er uit over 5 jaar volgens de CTO van TIG?

Onze CTO, Robert Grundeken, staat midden in het technische landschap en kan daardoor een goed beeldvormen over zijn verwachtingen. Benieuwd naar zijn inzichten? Lees dan het artikel.

3. Hoe verbeter je het telefonisch klantcontact van je webshop?

We weten niet alleen veel over technische applicaties, maar ook veel over klantcontact. Dat komt omdat we veel waarde hechten aan onze eigen service desk. We onderhouden ook het klantcontact voor onze klanten en externe partijen, zoals Klarna. We vinden het heel belangrijk om de beste service te leveren. Een tevreden klant keert bij je terug en dat levert je dus meer omzet op. Hoe kun jij het telefonisch klantcontact verbeteren?

In de toekomst

We blijven de komende tijd interessante artikelen met je delen. Houd onze pagina dus goed in de gaten en volg ons wanneer je dat nog niet hebt gedaan!  Heb je zelf nog een relevante vraag voor één van onze artikelen? Laat dit dan weten! En ben je geïnteresseerd geraakt in onze dienst? Neem dan gerust contact met ons op. We gaan graag met je in gesprek.