Binnen e-commerce is het van belang om goed in te kunnen spelen op trends en ontwikkelingen in de markt. Nieuwe technologieën, veranderingen in het consumentengedrag of nieuwe wetgeving kan een grote impact hebben op jouw business en die van je concurrenten. Door goed in te spelen op deze ontwikkelingen weet je de concurrentie altijd een stap voor te zijn. Maar hoe doe je dat?


Preview whitepaper

1. Denk jij wel echt zoals jouw ideale klant
Er zijn nog steeds webshops die vooral aan eigenbelang denken en de klant vergeten. Dit gebeurt vaak onbewust en dus is het extra belangrijk om goed stil te staan bij de klant. Voorbeeld: design vs. betrouwbaarheid. De merchant wilt een webshop met een mooi design, de eindgebruiker een betrouwbare webshop.

Wat wil jouw klant? Wat is zijn probleem? Welke oplossing bied je? En waar zet je dit op je webshop? Alleen maar stunten met de laagste prijs is niet voldoende. Klanten komen dan enkel bij jou shoppen vanwege de prijs en zodra deze verandert, komen ze niet meer terug.

“Wat wil jouw klant? Wat is zijn probleem? Welke oplossing bied je? En waar zet je dit op je webshop?”

Als de klant makkelijk navigeert en snel de gewenste producten kan vinden, profiteert iedereen. De klant heeft een product gevonden waar hij/ zij gelukkig mee is en jij hebt een sale binnen.

2. Productteksten: niet weer ‘dertien’ in een dozijn
Veel B2B-webshops kiezen ervoor om de productteksten over te nemen die ze van de leveranciers krijgen. Deze teksten zijn niet altijd even goed en bevatten niet de informatie die voor de eindklant van belang zijn. Zo komen we bijvoorbeeld teksten tegen die incompleet, in de verkeerde taal of gedateerd zijn. Klanten willen informatie die hen helpt een keuze te maken. Zorg er daarom altijd voor dat de volgende onderdelen in je productteksten staan verwerkt:

✓ Producteigenschappen
✓ Productvoordelen

Investeer in unieke teksten, die antwoord geven op de vragen van jouw klanten. Goed geschreven productteksten scoren in het algemeen ook beter in zoekmachines, waardoor je direct de juiste klanten aan kunt trekken. Hierdoor snijdt het mes aan twee kanten: zowel betere vindbaarheid als herkenning van (potentiële) klanten. Je kunt hierdoor ook verkopen aan klanten die niet op zoek waren naar het specifieke product, maar wel naar een oplossing voor hun probleem.

(…)


De volledige whitepaper bevat 19 pagina’s.
Wil je verder lezen over de content aspecten en personalisatie?


Download de gratis whitepaper

Binnen e-commerce is het van belang om goed in te kunnen spelen op trends en ontwikkelingen in de markt. Door goed in te spelen op deze ontwikkelingen weet je de concurrentie altijd een stap voor te zijn. Maar hoe doe je dat? Je leest het in deze whitepaper!