Met TIG naar één centraal verkoopsysteem voor universiteiten
Al eens gedacht aan e-commerce voor jouw universiteit? Geschikt voor talloze toepassingen, zoals verkoop van goederen, service, (gebruikte) collegeboeken en merchandise. Vanuit één omgeving kunnen er allerlei verkoopplatformen op een economische en schaalbare wijze worden uitgerold. Waarbij verschillende complexe eisen, zoals een certificaat-check, onderdeel zijn van de oplossing. E-commerce kan ook worden ingezet voor het verbeteren van interne processen. Denk bijvoorbeeld aan een intern voorraadsysteem, maar dan met een gebruiksvriendelijk, e-commerce jasje.
Generieke oplossing voor alle afdelingen en faculteiten
Vanuit één omgeving kunnen er verschillende webshops worden uitgerold. Hierdoor ontstaan doelmatige en eenduidige interne processen die tijd en kosten besparen. Alle afdelingen werken volgens hun eigen werkproces en met specifieke kenmerken, maar met een eenduidige huisstijl. Geheel volgens veiligheidseisen van de AVG en met extra beveiliging in de cloud.
Prettiger werken dankzij koppeling met andere belangrijke systemen
De omgeving is te koppelen aan alle denkbare systemen waar universiteiten mee werken. Denk bijvoorbeeld aan systemen voor de administratie of het voorraadbeheer en automatische afwikkelingen voor facturatie of het berekenen van kortingen. Er is geen koppeling die we niet kunnen realiseren. Werk je bijvoorbeeld met een systeem waar alle accounts van studenten aan gekoppeld zijn? Dan zorgen wij voor een connectie met de webshop.
Schaalbaarheid, ook voor de toekomst
Start met een e-commerce oplossing en rol er de komende jaren mee uit. Onze e-commerce oplossingen zijn schaalbaar. Met een schaalbare e-commerce oplossing zijn er talloze mogelijkheden! Naast nieuwe webshops voor faculteiten en afdelingen kan je ook denken aan andere oplossingen zoals interne webshops, webshops voor partners en betaalportals.
Kostenbesparing door efficiënt beheer, hosting en management van de software
Hoe meer verschillende systemen. Hoe hoger en onoverzichtelijker de kosten worden. Bespaar op je software-systemen door alle faculteiten hetzelfde te bieden. Eén systeem en beheerdersomgeving met verschillende templates binnen de huisstijl.
Beter overzicht en borging van informatie en data binnen centrale organisatie
Borg informatie en kennis binnen een centraal systeem. Alle informatie staat daardoor op een overzichtelijke plek en data is niet versplinterd. Zo kunnen er keuzes worden gemaakt op basis van diepgaande data. Voorkom dat de kennis verloren gaat en maak optimaal gebruik van beschikbare kennis.
Efficiënte afwikkeling van (specifieke) interne- en externe processen
Omdat verschillende afdelingen, faculteiten of projectgroepen vanuit één omgeving opereren, ontstaat er een dieper inzicht. Gegevens kunnen vanaf iedere locatie eenvoudig worden ingezien voor zowel de interne als externe processen. Ook is het mogelijk om vergelijkingen te treffen tussen diverse oplossingen. Ook wanneer er meer thuis wordt gewerkt.
Één centraal verkoopsysteem voor de WUR
De Wageningen University & Research stapte tijdens de pandemie over naar één centraal verkoopsysteem. Zo werden in korte tijd alle verkoopprocessen van verschillende faculteiten gecentraliseerd.
Succesvol inzetten van E-commerce voor Universiteiten
De processen van jouw universiteit zijn toe aan vernieuwing. Het onderwerp is intern uitvoerig besproken en je bent klaar om de stap richting e-commerce te zetten. Waar begin je? Waar moet je allemaal aan denken. We begrijpen dat dit een uitdaging vormt en hebben daarom een compleet stappenplan opgesteld in deze whitepaper.
Download de whitepaper
E-commerce voor universiteiten
Met de Adobe Commerce (Magento) realiseren we in korte tijd één centraal verkoopsysteem voor verschillende invullingen, denk aan afdelingen en diverse faculteiten. Geen verschillende systemen meer, maar generieke, schaalbare oplossing waar binnen alle specifieke interne- en externe processen passen. Die gekoppeld wordt aan andere primaire systemen voor automatische afwikkeling van voorraadbeheer en de administratie. Zo ontstaan doelmatige en eenduidige interne processen die tijd en kosten besparen en grote resultaten teweeg kunnen brengen. Worden de financiële resultaten overzichtelijk en makkelijk controleerbaar. Bovendien wordt beheer, hosting en management van de software efficiënt en vanaf één plek geregeld.
Wil je het lezen of horen?
- Meer lezen over hoe een generieke webshop oplossing werkt? Lees hier het artikel over shop-in-shop
- Wil je meer horen over de uitdagingen die de WUR had? Beluister de podcast over de WUR
- Lees in onze case hoe wij het proces in de interne webshop van Shell verbeterden met e-commerce Lees de case